Superfoods, wat zijn nu de beste? - INVORMsport


INVORMsport

Superfoods, wat zijn nu de beste?!

broccoli met yoghurtdressing

De beste, belangrijkste maar meest onderschatte superfood👇

Je kan overal kilo’s chiazaad bestellen en je vol gieten met goji-bessensap en smoothies.
lekker tarwegras sapje op het terras.

En als je het lekker vindt moet je dat allemaal ook zeker doen.
Maar wat je ook kunt doen…

Is zoals je moeder vroeger altijd zei, je groenten eten!

Als de lepel groenten die je als TN’er (Typische Nederlander) bij het avond eten eet het enige is dan is dat niet voldoende.

En als je daarnaast ook niet zoveel beweegt dan kan het zijn dat je je niet helemaal 💯 voelt.
En dan zou je kunnen overwegen om het hele superfood schap leeg te kopen.

Maar je kunt ook overwegen om gewoon simpelweg je groente en fruit inname te verhogen.

Je kunt namelijk vrij moeilijk teveel groenten eten, wel teveel fruit.
Waarom?
Groenten bevatten vrij weinig kcal per 100 gram dus tegen de tijd dat jij 500kcal groenten naar binnen hebt gewerkt zit je wel aardig vol!
Hoe voller je zit met groenten des te minder andere “slechte” kcal rijke voedingsmiddelen je zult eten.

Met 500kcal aan fruit zit je ook wel gevuld maar je zal aanzienlijk minder gegeten hebben, sommige vruchten bevatten per 100 gram veel kcal.
Fruit is vaak ook wat zoeter en smaakvoller waardoor je al snel geneigd bent om meer te eten dan van groenten welke qua smaak wat vlakker zijn.
Ook bevatten ze minder vezels waardoor de verzadiging minder en minder lang zal zijn.

Probeer dus eens als je brood eet standaard wat groenten erbij te eten. (snack tomaatjes, avocado op brood, veldsla, rucola etc) of in de middag een salade met wat paprika, boontjes, mais of andere groenten erdoor.

Je maaltijd zal meer vullen, verzadigen en je krijgt zo makkelijk veel meer vitamines en mineralen binnen.
Probeer daarnaast voor je portie groenten bij het avondeten 250gram als minimum aan te houden.
Zie het lekkere recept hieronder als tip om je groenten wat gevarieerder te maken.

Kijk voor meer lekkere (groente) recepten op onze receptenpagina

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.