Sumo deadlift uitvoering- INVORMsport technieken


INVORMsport

De SUMO DEADLIFT

De SUMO DEADLIFT

Een vraag die je wel eens hoort: Is de Sumo deadlift beter dan de conventional? 🤔
Nee! Alleen anders.

Sommige mensen doen het beter sumo style en weer anderen komen verder met een conventional deadlift.

Dus doe vooral welke voor jou het beste werkt.

Belangrijke punten bij de Sumo deadlift.

Zet je benen “wijd” maar zorg dat het niet de bewegelijkheid van je heupen beperkt of pijn doet in je lies of knieën.

Trek je heup richting de stang en zorg dat je je rug in een neutrale stand trekt. (Schouderbladen naar achter en beneden)

Druk je hakken in de grond en trek vast wat spanning op de stang (kracht zetten zonder de stang op te tillen)

Neem een grote hap lucht, duw deze uit naar je buik (bolle buik) en zet je buikspieren op spanning

Til de stang op door alles op spanning te houden, je hakken in de grond te duwen en je heup te strekken (naar voren duwen)

Primaire spiergroepen:

✔️ Quadriceps (bovenbenen)
✔️ Hamstrings (achterkant benen)
✔️ Glutes (billen)
✔️ Romp

Succes met de uitvoering!
Mocht je vragen hebben over deze of andere oefeningen, stel ze gerust hieronder! 👇🏻

De SUMO DEADLIFT 💪💪💪Een vraag die je wel eens hoort: Is de Sumo deadlift beter dan de conventional? 🤔🤔Nee! Alleen anders. Sommige mensen doen het beter sumo style en weer anderen komen verder met een conventional deadlift. ☝🏻Dus doe vooral welke voor jou het beste werkt❗️❗️Belangrijke punten bij de Sumo deadlift ❗️❗️➖ Zet je benen “wijd” maar zorg dat het niet de bewegelijkheid van je heupen beperkt of pijn doet in je lies of knieën.➖Trek je heup richting de stang en zorg dat je je rug in een neutrale stand trekt. (Schouderbladen naar achter en beneden)➖ Druk je hakken in de grond en trek vast wat spanning op de stang (kracht zetten zonder de stang op te tillen) ➖ Neem een grote hap lucht, duw deze uit naar je buik (bolle buik) en zet je buikspieren op spanning➖ Til de stang op door alles op spanning te houden, je hakken in de grond te duwen en je heup te strekken (naar voren duwen) Primaire spiergroepen:Quadriceps (bovenbenen) ✔️Hamstrings (achterkant benen) ✔️Glutes (billen) ✔️Romp ✔️Succes met de uitvoering! 👌🏻Mocht je vragen hebben over deze of andere oefeningen, stel ze gerust hieronder! 👇🏻

Geplaatst door INVORMsport op Woensdag 13 maart 2019

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.