fbpx

Ravioli

1 portie | 6 uur bereidingstijd

Zelf ravioli maken? Echt niet moeilijk.

Ingrediënten voor 1 persoon:

  • 125 gr Sukade (liefst stukken zonder dikke vet/pees stukken)
  • 10 Wonton vellen (vriesvak toko en soms in de super markt)
  • 150 gr Groentes voor in de ravioli. Ik heb gebruikt: 75 gr spinazie, 25 gr courgette, 25 gr paddestoel, 25 gr ui.
  • 30 gr Zachte geitenkaas.
  • 1-3 cherrie tomaten
  • 1 ei
  • knoflook.

 

Bereiding:

Haal de sukade ruim van tevoren (liefst 4-5 uur) uit de koelkast om op kamer temperatuur te komen.
Snijd de courgette, ui en champignon zo fijn mogelijk.

Bak deze mix in een klein beetje boter, voeg als het gaar is de spinazie toe en haal van het vuur, roer alles door elkaar en maak op smaak met peper en zout.

Roer dan de geitenkaas door het nog warme mengsel.

Kluts in een bakje het ei door elkaar met een klein scheutje water. Zet een ruime pan op met water en breng tegen de kook.

Ondertussen leg je 5 wonton vellen op het aanrecht. Op het midden van alle vellen  leg je een bolletje groente.

Dan met een kwast of stukje keuken rol smeer je de randen van de vellen goed in. Leg dan het 2e vel er voorzichtig op en zorg dat deze goed aansluit met het onderste vel en dat alle lucht er uit is.

Als je een ring of iets hebt kun je de vellen nog een ronde vorm geven als op de foto.

Zet een grill pan op hoog vuur en laat heel heet worden. Smeer ondertussen de sukade in met knoflook en zout.

Als de pan begint te roken kun je de sukade 30-45 seconde per kant bakken. Daarna 4 min met de cherry tomaatjes in een op 180 graden voor verwarmde oven.

In die 4 minuten doe je de raviolis in de pan water (laag vuur en niet laten koken) Na 2 min zuijn ze gaar, haal ze eruit en dep droog.

Peper en zout toevoegen en de sukade dun gesneden er op leggen. 

Eet smakelijk!

Energie p.p.:

  • Kcal: 521
  • Vetten: 22 gram
  • Koolhydraten: 42 gram
  • Eiwitten 41 gram

      Ja, ik wil graag weten wat INVORMsport voor mij kan betekenen!