fbpx

Zo haal je wél je goede voornemen!

Welkom in 2019! Het begin van een nieuw jaar is hét moment om vooruit te kijken. Goede voornemens horen daarbij. Afvallen is al jaren de koploper als het om goede voornemens gaat. Dat wil men bereiken door gezonder te leven. Minder alcohol drinken, gezonder eten en meer sporten en bewegen. Hartstikke goed natuurlijk, maar te vaak zie je dat mensen in de eerste weken van het nieuwe jaar doorslaan in hun enthousiasme. Ze gaan elke dag naar de sportschool en trainen zich helemaal suf. En een maand later is men het sporten spuugzat en pakken ze hun vertrouwde passieve leventje weer op.

Dat kan anders. Wij weten als geen ander dat lang niet iedereen gek is op sporten en bewegen. Voor veel mensen is het een noodzakelijk kwaad. Het moet om je fit te voelen, net zoals je naar de tandarts gaat voor een goed gebit en de kapper voor een leuke ‘look’. Maar dat wil je ook niet elke dag. Wij begrijpen het als je helemaal geen zin hebt om vijf keer in de week naar de sportschool te gaan.

Met deze tips haal je je goede voornemen wel:

  • Kies voor een persoonlijke aanpak. Met een personal trainer word je persoonlijk begeleid en gemotiveerd in het halen van je doelstelling. Met begrip voor jouw grillen. Een personal trainer zit je ‘achter je broek’ aan. Ben je er niet? Dan belt hij je na. Kan je niet? Dan wordt de afspraak verzet. Zo wordt uitstel geen afstel en verdwijn je niet in de massa van een ‘sportschoolfabriek’.

  • Stel een realistisch doel. Maak een plan op maat met een realistisch doel. Want hoe onrealistischer je doel, hoe groter de kans dat je na een tijdje het bijltje erbij neergooit. Belangrijk dus om je eigen routine, leefstijl en geplande feestjes te betrekken bij het formuleren van jouw doelstelling.

  • Krachtraining is onmisbaar. Met alleen cardio kom je er niet. Als je wilt afvallen, is een combinatie met krachtraining een beter idee. Met krachttraining worden je spieren steviger waardoor je er ‘strakker’ uitziet. En uit onderzoek blijkt dat iemand met sterke spieren meer calorieën verbrandt in rust, dan iemand met minder sterke spieren.

  • Vergeet je voeding niet. Met alleen sporten ga je het niet redden. Ook je eetpatroon moet je aanpakken. Je hoeft echt niet meteen alles om te gooien, maar word in ieder geval bewust van wat je eet en vervang ongezonde onderdelen voor gezondere opties. Water drinken is een goede manier om ongezonde, suikerrijke drankjes te laten staan en ook om te zorgen dat je sneller vol zit. De kans dat je meer eet dan nodig, is dan kleiner. Bovendien zien je hersenen dorst soms aan voor honger. Als je genoeg (water) drinkt, heb je daar geen last van.

Wij beloven geen sixpack, wel dat je afvalt en lekker in je vel zit! Om je fit en gezond te voelen, is het belangrijk dat je regelmaat hebt in je leven. Sporten hoort daarbij, bijvoorbeeld bij INVORMsport. Door ons intensieve programma en onze persoonlijke benadering, hou je het bij INVORMsport wel vol om over een lange tijd met regelmaat te sporten. Met INVORMsport is het halen van je goede voornemen een stuk realistischer!

Wil jij ook fit(ter) worden? Kom snel eens langs voor een gratis proeftraining.

Recente berichten

Het doen en zweten, even vergeten…

Sporten, veel mensen doen het omdat ze vinden dat het moet. Er wordt gedacht dat dit de enige manier is om gewicht te verliezen. Anderen beweren weer dat het totaal niet noodzakelijk is om te doen

Lees meer

Ja, ik wil graag weten wat INVORMsport voor mij kan betekenen!